22 Ağustos 2015 Cumartesi

Augusta - 1

Doktora için Amerika’nın Georgia eyaletinin Augusta şehrindeyim. Yeni şehirde, gözlem yeteneği de fazla oluyor, sonradan alıştıkça ne farklı ki diye düşünüyor insan. O yüzden, alışmadan yazmak gerek dedim.
Yabancı az burada. Üniversitede, dışardan gelen kimseler olsa da, onun dışında genellikle yerli halk. Yarısı siyahi, yarısı beyaz gibi. İnsanlar genel olarak sıcak. Birbirlerine selam verme alışkanlığı var. Otobüste çok rastladım durduk yere bir muhabbetin başladığına ve çoğu kimsenin bu sohbete katıldığına. Tabii siyahileri anlamam çok zor. Bazen başımı sallıyorum anlamadığım halde, ama anlamadığım ortaya çıkınca iyi olmuyor. Ne yapayım, her anlamadığım sözü tekrar ettirmekten bazen ben de bıkıyorum. Umarım anlarım ileri doğru.
Hava nemli, sıcak. Bol yağmur alıyor gördüğüm kadarı ile. Yeşillik her taraf. Yağmur olmadan nem bile yeter herhalde yeşil için.
Şehir 200 bin nüfuslu bir yer. Bizim Anadolu’nun orta halli bir şehiri veya ondan da küçük sayılır. Golf turnuvaları ve James Brown ile ün yapmış. Golfle alakam yok, Youtube’dan izlediğim kadarı ile de James Brown tarzım değil :) Nehri ve yeşilliği yeter bana.
Otobüs sistemi iyi değil. Tüm şehirin otobüsünü sanki on şoför idare ediyor. Bazı otobüs saatleri arasında 80 dakika olabiliyor. Geçen gün ehliyet almak için DMV’ye gitmem gerekti. Ulaşamadan geri döndüm, 3 saatim yolda geçti, çoğu otobüs beklemek ile.
Genel olarak fiyatlar uygun. Uygun yerde kiralar 700 civarından başlıyorken Los Angeles’ta bu 1500 civarı idi. Benzinin galonu en düşük 2 dolar iken burada, Los Angeles’ta 3.7 imiş. Yani pahalı bir yer değil.
Gezmeye fırsat olmadı. Augusta kanalı, Savannah nehri ve göller varmış, henüz görmedim.
Bakalım.

Hiç yorum yok: