20 Eylül 2013 Cuma

Amerika'da Asistanlik Notlari

Tiptan mezun olup, USMLE sinavlarini verip Amerika'da asistanlik yapmak isteyenler olursa, gordugum ve karsilastigim birkac hususu belirtmek istedim, belki islerine yarar.
Bu siralar pediatri asistanligina basvurulari yapiyorum. Belki 200 ayri asistanlik programinin sartlarini okudum.
USMLE sinavlarindna Step 1 i vermis olmak ve, Step 2 sinavlarinin da, en gec subat aylarina kadar verilmis olmasi gerekiyor. Tabii, tum sinavlari verip, elinde sonuclari ile basvurmak sansi biraz daha artirabilir. Puan olarak cogu yer sinir belirtmese de, bazi yerler 200 uzeri, bazi  yerler de 220 uzeri puanlarin daha tercih edilecegini soyluyor.
Tavsiye mektuplarina gelince, alinacak mektuplarin Amerika'dan olmasi, disardan olmasina gore kat kat daha gecerli. Ayrica pediatri icin, en az bir mektubun pediatriden olmasini istiyorlar genelde.
Disardan gelen doktorlar icin, bazi asistanlik programlari Amerika'da klinik deneyim istiyor. Observer lik degil de, hands-on dedikleri direkt olarak klinikteki tecrubeyi tercih ediyorlar. Turkiye'de intern iken, pediatri stajini gelip burada yapmak, cok cok buyuk bir avantaj. Aksi halde kabul sansi bayagi dusuk gorunuyor.
Vize olarak, cogu yer J1 vizesini veriyor. Cok nadiren H1 yani calisma vizesi veren yerler var. Yine cok nadiren, green card ya da oturma iznini sart kosan yerler de var.
California eyaleti, California letter dedikleri ayri bir belge daha istiyor. Bu belgeyi almak cok zor degil diye duydum ama, belki birkac ay evrak isleri filan vardir ama o belgeye basvurmak icin CS sinavini vermis olmak gerekiyor.
Asistanlik programlari icin universite hastaneleri ve community hospitaller var. Benzetme yapacak olursak bizdeki fakulteler ve egitim arastirmalar diye siniflandirabiliriz.
Disardan gelen doktorlar icin, girmesi cok zor olan yerler var, tahmin ediyorum ki Cincinnati, Philadelphia, Texas Children Hospital gibi yerler. Bir de, icerlerdeki Oklohama gibi bazi eyaletler zor gorunuyor. Boston civari da biraz zor olabilir. New York, Florida gibi yerler daha kolay gorunuyor sartlarina ve daha once aldiklari international sayisina bakarak...
Velhasil, kim okuyacak da kime faydasi olacak bu yaziyi ama gene de yazayim dedim :)
Bu arada basvurulari yaptim, yalniz listeyi daha gonderemedim, muhtemelen yarin gonderecegim. Bakalim, hayirlisi...

Hiç yorum yok: