14 Kasım 2013 Perşembe

Los Angeles Hatiralari - 4

Bir sehre ilk gittiginizde, anlatacak cok seyiniz vardir. Zamanla alisirsiniz, olani, farkli gormediginiz icin anlatacak birsey kalmaz.
Bir yandan da, alismak guzel oluyor, insan kendini daha guvende ve rahat hissediyor. Markette daha rahat konusuyor, belki ufak tefek sohbete de dahil oluyorsunuz. Insanlara cogu seyi artik ikinci defa sorma ihtiyaci hissetmiyorsunuz vs...
Gecen sene, bazen yanimdaki arkadaslar soylerlerdi, marihuana koktu diye. Bazen araba ile giderken, ya da bir yerden gecerken boyle derlerdi ama, henuz o kokuyu ayirt edemiyordum. Sonradan karsilastikca artik daha iyi ayirt edebilir oldum. Marihuana, yani esrar icenlere bazen rast geliyorum. Ozellikle downtown, yani sehrin eski merkezinde veya ekonomik seviyenin asagi oldugu yerlerde karsilasabiliyorsunuz. Surtunup isinmis ya da hafif yanmis kumas ya da plastik gibi bir kokusu var. Bazen otobuste ya da yanimdan gecen birilerinin uzerinden o kokuyu alabiliyorum.
Amerika'nin bazi eyaletlerinde satisi yasal hale gelmis. Kaliforniya'da yasal degil ama bayagi kullananan var. Insanlar, sirt agrisindan dolayi rapor yazdirip sonra bu raporla marihuana aliyorlarmis, muhtemelen cogu boyle bir yasal dayanaga ihtiyac duymadan aliyorlardir...
Downtownda, The Last Bookstore adinda bir sahaf kesfettim. Buyuk, ici kitap dolu, otantik bir havasi var. Eger aradiginiz kitabi bulabilirseniz fiyatlar cok uygun. Bir kac hafta arka arkaya gittim. Firsat olur da, fotograf cekebilirsem eklerim onlari da. Simdilik netten bir iki tane buldum, onlari koyayim.


Hiç yorum yok: