19 Kasım 2013 Salı

Okumak...

Ibn-i Sina, Aristo'nun Metafizik kitabini 40 sefer okumus. Ibn'i Sina'dan bahsediyoruz, 10 yasinda hafiz olmus, son derece zeki bir insan... Ve bir kitabi 40 sefer okuyor! Ve yine tam anlayamamis, Farabi'nin bu kitap uzerindeki serhini (aciklama) okuduktan sonra anlayabilmis tam olarak. Ama anladiktan sonra da, herhalde artik kazinmistir beynine.
Mehmet Akif de, bir kitabi dort sefer okuduktan sonra 'okudum' dermis diye bir rivayet var.
Bilenler bilir, tipta uzmanlik sinavi, TUS a calisanlar, on kusur ders kitabini tekrar tekrar okurlar. Tahmin diyorum ki, ortalama uc tekrar yapar cogu kimse. Ama bunun yaninda bes-on tekrar yapanlar da vardir. Bu durumda bile, bilgiler kalici olamayip birkac sene icinde hafizadan silinip gidebilir.
Fakultede, nefroloji profesorumuz, hocamiz Tevfik Ecder'e bir gun sormustum, " Ders calisiyorum, okuyorum ama bir muddet sonra unutuyorum" demistim. Tevfik hoca, bildigim kadariyla, fakultede ogrenci iken hic ders kacirmamis ve derece ile mezun olmus. Hoca, bunca senedir, dersini de anlattigi halde kendisinin de ara ara acip okudugunu soylemisti.
Bir kere okuyup birakmak olmuyor herhalde. Emek verip, uzerinde kafa yorarak, tekrar tekrar okumak gerekiyor...

Hiç yorum yok: