13 Nisan 2012 Cuma

Fırıncı

Bugün yağlı ekmek almak için fırına gittim. Elazığ'da yağlı ekmek dedikleri birşey var, yağlı, pide ekmeği gibi ama ondan biraz küçük ve ince oluyor, sabah kahvaltılarında çay ve peynirle güzel gidiyor. Velhasıl, gittiğim fırında yağlı ekmek kalmamış. O zaman normal pide ver dedim fırıncıya. İki tanesini poşete koyup uzattı. "Yakınlarda başka fırın var mı?" diye sordum, bir de oraya bakmak istiyordum yağlı ekmek için. "Şu tarafta bir de şu yönde var." diye tarif etti. Sonra, "İstersen ekmeği de oradan al." dedi, "Şimdi elinde bu ekmekler ile girmen..." dedi, "Anladım." dedim. "Yanlış anlama, ben satmak isterim ekmeğimi ama o fırına elinde ekmekle girmen..." dedi. Başkasına ayıp olmasın diye kendi ekmeğini satmaktan vazgeçebilecek kimselerin bulunması çok memnun etti beni. Elazığ'da Abutahir Fırını bunu yaşadığım yer. Bundan sonra mümkün olduğunca oradan almaya çalışacağım ekmekleri:)

Hiç yorum yok: